Dacia, o mașină mai bună decât ai crede, chiar și second-hand: ce arată datele despre gigantul de la Mioveni
Cunoscuta asociație germană ADAC a publicat statisticile referitoare la cele mai fiabile și cele mai puțin fiabile mașini după numărul de defecte.
Datele cuprind automobile mai vechi de trei ani, disponibile pe piața din Germania. Printre cele mai dezamăgitoare scoruri sunt cele obținute de modelele mărcii Toyota, cunoscută în trecut pentru calitatea mașinilor sale.
În același timp, sunt vești bune de la Dacia, care are un index bun pentru modelele sale, comparativ cu concurența care vinde mașini mai scumpe, conform Profit.
Cele mai fiabile mașini SH în 2023, în clasamentul general, sunt Suzuki Ignis, Toyota Aygo, Audi A1, Mini, Suzuki Vitara, VW Polo, Audi A3, BMW Serie 1, BMW X1 și BMW X2. Clasamentul a fost făcut pe baza scorurilor medii obținute la mașinile cu vechime între trei ani și 10 ani. Poziția în clasament diferă pe ani de fabricație, astfel că mașinile cele mai noi, produse în 2020, cu cel mai bun scor de fiabilitate sunt VW ID.3, BMW X1, BMW X2, Mini și Mini Countryman. Din păcate, în clasamentul general al celor mai fiabile mașini nu se află niciun model Dacia, dar scorurile obținute pe segmente sunt în general peste medie.
Pentru mașinile cele mai vechi, fabricate în 2013, cele mai fiabile sunt BMW X3, Audi A4 și Audi A1. Pentru an de fabricație 2014, lista celor mai fiabile este formată din BMW X3, Audi A4 și Audi A5. La anul de fabricație 2015, top 3 este format din BMW X3, Audi A1 și Suzuki Vitara. Modelul japonez este pe locul întâi cu mașinile produse în 2017, în timp ce modelul Suzuki Ignis este pe primul loc cu anul de producție 2018. În ceilalți ani, modelele BMW și Audi ocupă primele locuri ale clasamentului, cu excepția 2019, când pe locul trei se află Tesla Model 3, arată sursa citată.
Cele mai problematice mașini
Clasamentul mașinilor cel mai puțin fiabile, conform indexului ADAC, conține nouă modele și, din fericire, niciun automobil Dacia. Acestea sunt Smart Forfour, Renault Clio, Mercedes Citan, Toyota C-HR, Ford S-Max, Opel Insignia, Seat Alhambra, Toyota RAV4 și Fiat Ducato.
Diferențiat pe ani de fabricație, Toyota C-HR a avut cele mai mari defecte la anul 2020, urmat de Fiat Ducato și Toyota RAV4. Modelele japonezilor au ocupat primele două locuri și la anii 2013, adică cele mai vechi mașini incluse în studiu, 2014, 2015. În 2013, pe locul 3 a fost Ducato, în 2016, locul 1 – C-HR, locul 2 Opel Insignia, locul 3 – Seat Alhambra. Pentru anul 2017, locul 1 a revenit lui Opel Insignia, locul 2 – C-HR, locul 3 RAV4. Modelele Toyota au fost din nou pe primele locuri în 2018 și 2019.
Modelele Dacia s-au situat, clasele din care fac parte, printre cele mai fiabile mașini, chiar dacă nu au intrat în clasamentul general. Dacia Sandero a înregistrat un scor foarte bun, de 2,3 defecțiuni la 1000 de mașini, pentru modelul din 2020, având scoruri medii de 2,9, 4,9, 5,9 și 11,7 în ultimii ani. Din păcate, Ford EcoSport are un scor mai slab, respectiv, 6,9 modelul 2020, 7,2 cel din 2019 și din nou un scor slab modelul din 2017 (12,3). Nici Puma nu are un index grozav (8,8), pentru anul 2020, când a fost lansat pe piață. Cel mai prost scor din anul 2020 este cel al Renault Captur, urmat de Renault Clio și Hyundai Kona, arată cei de la Profit.
În segmentul compact, unde a fost inclus Duster, mașinile cele mai fiabile sunt cele de la BMW, iar cele mai puțin fiabile sunt Peugeot 308, Ford Focus și Ford C-Max (an producție 2013), respectiv Renault Kadjar, Scenic și Megane, la anul 2015, Toyota C-HR, Renault Scenic și Renault Kangoo, la 2018.